Umieszczając ogłoszenie o sprzedaży mieszkania w sieci większości osób wydaje się, że zaraz będą odbierać setki telefonów od osób zainteresowanych zakupem i sprzedaż uda się zamknąć w ciągu kilku dni. Owszem, tak się zdarza, ale zwykle wtedy, gdy profesjonalne przygotowanie nieruchomości na sprzedaż zostało wykonane przez dobre biuro nieruchomości. W sytuacji, gdy ogłoszenie o sprzedaży mieszkania daje właściciel, bardzo często pojawiają się błędy, które mogą być przyczyną bardzo małego zainteresowania ofertą. Zobaczmy, jakie błędy najczęściej pojawiają się w ogłoszeniach o sprzedaży mieszkania.
Brak zdjęć w ogłoszeniu
W czasach, gdy każdy z nas nosi w kieszeni smartfon z aparatem cyfrowym brak zdjęć w ogłoszeniu o sprzedaży mieszkania należy uznać za rażące uchybienie. Zdjęcia są bowiem pierwszym elementem przyciągającym uwagę oglądające i pozwalającym na wstępną weryfikację, czy mieszkanie jest warte zainteresowania. Brak zdjęć sprawia, że ogłoszenie o sprzedaży jest zupełnie pomijane i w związku z tym trudno liczyć na kolejkę chętnych do zakupu.
Zdjęcia niskiej jakości
Błędem jest również dodanie zdjęć niskiej jakości lub przedstawiających mieszkanie w bardzo niekorzystny sposób. Ciemne wnętrza, bałagan w kuchni, pokojach czy łazienka z pełnym koszem prania nie zrobią dobrego wrażenia na oglądającym. Zamiast cykać fotki byle jak warto przejść się po mieszkaniu, usunąć zbędne przedmioty z kadru oraz zadbać o dobre doświetlenie. Najlepiej zdjęcia robić w świetle dziennym, bo jasne wnętrza zawsze bardziej przyciągają uwagę niż mroczne.
Bardzo wysoka cena
Większość osób poszukujących mieszkania orientuje się mniej więcej jakie są ceny rynkowe i ogłoszenie z ceną znacznie przekraczającą realia rynkowe nie zachęca ich do kontaktu. Co prawda na takie ogłoszenie może wchodzić wiele osób, więc jeśli spojrzymy na statystyki zainteresowania, to będzie ich faktycznie dużo, ale większość z nich wchodzi tam wyłącznie z ciekawości. Chcą poznać przyczynę tak wysokiej ceny mieszkania, ale nie mają ochoty na kontakt z właścicielem. Już na wstępie zakładają bowiem, że nawet niewielkie obniżenie ceny może być problemem, skoro cena ofertowa znacznie odbiega od średniej rynkowej.
Niewłaściwy opis ogłoszenia
Zdjęcia i cena mieszkania to dwa główne czynniki, które mają skłonić zainteresowanego do zapoznania się ze szczegółami oferty. Wchodząc na ofertę kupujący oczekuje zatem konkretów, które pozwolą mu lepiej poznać ofertę i wstępnie dopasować ją do swoich potrzeb. Konieczne są zatem podstawowe informacje o lokalizacji, metrażu, standardzie, stanie prawnym itp., które mogą skłonić zainteresowanego do umówienia się na oglądanie mieszkania. Jeśli tych informacji nie będzie wcale, lub będą podane w sposób chaotyczny, to zainteresowanemu trudno będzie się zorientować czy jest to mieszkanie dla niego. Jeśli ogłoszeń z ofertami podobnymi jest więcej, to wybierze tę, która będzie lepiej dopracowana pod każdym względem.
Pisanie nieprawdy w ogłoszeniu
Ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości jest wizytówką właściciela i ma skłonić zainteresowanego do kontaktu. Nie oznacza to jednak, że właściciel ma tam pisać same superlatywy, bo jeśli nie będą one miały wiele wspólnego z prawdą, to prędzej czy później wyjdzie to na jaw. Jednym słowem rozmijanie się z prawdą w ogłoszeniu, tylko po to, by skłonić zainteresowanego do kontaktu jest stratą czasu i wcale nie przyspieszy procesu sprzedaży nieruchomości. Wręcz odwrotnie, stanie się to źródłem nieprzyjemnych sytuacji, w których z naszej winy będziemy mieć swój udział.
Brak danych do kontaktu telefonicznego
Najłatwiejszą metodą kontaktu z ogłoszeniodawcą jest kontakt telefoniczny, gdyż w trakcie rozmowy łatwo można dopytać o interesujące nas informacje oraz umówić się na oglądanie mieszkanie. Jeśli w ogłoszeniu nie ma numeru telefonu, a ogłoszeniodawca jest dostępny jedynie poprzez email lub formularz kontaktowy, to znacznie utrudnia i wydłuża to obieg informacji oraz uzgodnienie terminu oglądania mieszkania. Mając do wyboru inne oferty mieszkań podobnych, których właściciele podali namiary na siebie, wybór będzie prosty.
Trudności z kontaktem i umówieniem się na spotkanie
Wystawienie ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości wymaga pewnej dyspozycyjności, by ułatwić zainteresowanym umówienie się na spotkanie. Nieodbieranie telefonów oraz bardzo wąskie ramy czasowe umożliwiające umówienie się na spotkanie mogą skutecznie zniechęcić zainteresowanych.
Jak widzisz błędów tych w łatwy sposób można uniknąć, pamiętając, że dobre ogłoszenie o sprzedaży mieszkania to pierwszy krok do jej szybkiej sprzedaży.
Pomocne materiały: